Tårtträning

Testat lite tårtbak idag. Gjorde min egen tårtbotten. Vart kanon. Sedan efter det så sket det sig lite. Skulle göra "fluff" som folk kallar det. Smällta ner vanlig mjölkchoklad i grädde på vattenbad. Sedan skulle detta stå i minst 5 timmar kallt eller gärna under natten. Men va fasen tänkte jag. Räcker det inte med att göra den kall och man har den över kallt vattenbad. Då blir den ju kall....? Hm. Nja, den var ju kall och så. Man ska alltså bara vispa detta sedan som vanlig grädde. Men jag började ana när jag börjat att detta inte blir bra. Tog såååådan lång tid. Till slut gav jag upp. Den skar sig mer eller mindre, såg inte aptitlig ut alls. Helknasig rent ut sagt. Så det var bara att kasta. Får testa i vecka när jag har mer tid på mig. Skulle nämligen lämna iväg halva tårtan till min syster som skulle hem och skaka. Eftersom det är till studenten så måste hon ju få bestämma..

Så som sagt det ena lagret skulle ju då var med chokladfluff. Men det blev i stället chokladmousse, färdig på pulver som jag köpt för att testa. Andra lagret var samma mousse fast med jordgubbssmak. Dom var väl ok. Bättre smak när den var i hela tårtan än när man smakade av i alla fall. Men annars lite "fake" smak.. Inget jag skulle rekommendera kanske.

Nästa gång när jag gör den på riktigt så blir det att prova (prova i förväg först såklart) chokladfluffet på riktigt vis och sedan Arlas jordgubbsgrädde för den vet jag är god!

På detta är det grädde och massa frukt :)



En bild på mig själv för ovanlighetens skull :P Garnerar tårtan.




Tada! :) Jättenöjd måste jag säga!
Sedan efter detta ska jag bara vänta på att min beställda sockerpasta ska komma hem och sedan träna på studentmössetårtan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0