Tårtor 3

Sedan fyllde ju som sagt mamma år. Då blev det två tårtor. Hon samlar ju lite och tycker om hattar. (Keramikhattar) Så kolla in denna ;) Också första gången. Hann inte provbaka utseendet. Men rätt sött ;)







Nästa gång jag gör denna ska jag göra den högre. Lägga på ett lager till. Vanlig enkel fyllning. Drottningsylt och vaniljsås. Sedan är det faktiskt färgad marsipan.


Den andra tårtan vart en frukttårta med massa frukt :) Mmm :) Jordgubbssylt och vaniljsås.



Snart dags igen med fler tårtor till studenten. Blir nog 3-4 stycken då tror jag. :)
Någon fler som vill ha tårta? :P


Kommentarer
Postat av: Carola

Frukttårta är det bästa för mig, då brukar det inte vara så mycket grädde i dom :-) Får anlita dig nästa gång det blir en födelsedag då :-)

2011-05-24 @ 15:17:16
Postat av: Pernilla -Bli min jäst

Vilka fina tårtor!! Hattårtan är ju jättesöt :)

Du undrade om de där guldbrickorna som jag har under mina tårtor!

De är kanonbra, man vill ju ha tårtan på något stabilt och det ska ju funka att ge bort det också till de som beställt, så de där engångs-brickorna i guld är perfekta! Jag har köpt mina på kakburken.se, men jag vet att de finns lite överallt. På Strössel & annat och Siluette.

De finns i många olika storlekar.

På kakburken köper jag även tårtkartonger :)



Ha det bra!

2011-05-24 @ 22:58:41
URL: http://bliminjast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0