Har ni någon gång kännt bara sååå hopplöst...?

Nu är det inte så att mitt liv känns helt värdelöst.. men nästan i alla fall. Och då pratar jag om den ekonomiska vinklingen.. annars är det inte någon större fara.. lång historia som jag nu ska försöka förklara och ge mina tips och råd. Hm *funderar* Ja kanske ska bli ekonom eller så? :P haha.

Men en sådan där period när man bara känner att pengasidan är heeelt hopplöst. När du känner paniken kommer krypande och du inte har någon fast plan för framtiden... har ni kännt så någon gång? Att ni känner att mattan bara dras undan fötterna..? Ni trodde att allt var såå perfekt och så noga uträknat..? Så känner i alla fall jag nu.

Allt är i botten. Trodde att jag hade en perfekt buffert som man borde ha. Just kommit upp i det beloppet då jag skulle flytta över dessa pengar till ett mer låst konto och sedan "börja om" och börja spara på en ny hög. Jag hade höjt min amortering ganska rejält för att beta av lånet på lägenheten. Mycket runt omkring mig var betalt osv. Vi planerade att lägga om golv och lister för att sedan göra en värdering av lägenheten. Kanske hade värdet ökat. Det skulle spara sparas...
Resan till Turkiet är betalt och vi skulle njuta av en skön semester som infaller om en vecka...
För ja menar, klart man ska njuta om allt är bra, man har inkomst och boende osv. Eller hur?!

SEN! Sen kom smällen! Smällen som ingen anade... Vi har just tagit oss igenom en smäll av arbetslöshet. L har äntligen ett jobb :) YES! Vi trodde som sagt att nu var allt ordnat.. Men nej, då kom en smäll till av samma sak. Men nu min tur...
Behöver inte gå in på mer detaljer än att nu är det kört. No money... Får leva på luft och vatten resten av året. För så allvarligt är det faktistk, om jag inte hittar en lösning... Obetald semester osv framför mig, vilket gör att det blir inte mycket pengar kvar där dom veckorna är dragna... Vilket jag trodde skulle ordna sig eftersom jag skulle fortsätta jobba sen..

Så nu sitter jag här helt tom i huvudet och har just insett att det kommer inte ett öre i september. Shit! Däär rök just alla mina sparade pengar. För tror mig det kostar att leva. Och då pratar jag inte om överkonsumtion. Då pratar jag om vanliga saker som avgift till förening, lån, bil, bensin, hund, mat, försäkringar osv. Sådant som MÅSTE betalas..

Får avsluta detta långa inlägg nu med att säga att det kommer ett till inlägg med mina tips och idéer. Kanske kan vi utbyta några idéer med varandra kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Anna

Va? Inget mer jobb i stan?

Fy fan vad trist! =(

2011-07-10 @ 10:28:45
Postat av: Jessica

Nix.. no job :( Vet inte vad du menar med i stan men? Har chansen att jobba halvtid. Men det kan du ju räkna på ett ungefär vad det blir.. inte många kronor.. :( Värdelöst just nu :(

2011-07-10 @ 22:00:52
Postat av: Syster

Du skriver att halvtid inte blir många kronor och att de är värdelöst,men är de bättre att vara utan pengar dåra? Halvtid med pengar är ju mkt bättre än ingenting! Tänk på de syster :P gör inget dumt och tänk dig för..

2011-07-10 @ 23:10:11
Postat av: Jessica

Naturligtvis, jag säger bara att det är värdelöst för pengarna räcker inte. Jag har inget val än att jobba kvar och hitta extrajobb eller hitta ett helt nytt jobb som ger mig mer. För jag kan inte bara jobba 50 % för det överlever jag inte... vad skulle jag göra för dumt?? Jag måste ju ha pengar!

2011-07-11 @ 09:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0