Varför spyr folk??

Varför spyr folk ur sig galla över andra?? Att ha en blogg betyder väl i alla fall för mig och många andra att man får chansen att skriva av sig. Skriva till sig själv så att säga, för sin egen skull. Är jag irriterad eller arg eller glad osv över något så skriver jag av mig den känslan på bloggen.
Som nu till exempel, nu är jag smått irriterad. Ursäkta mitt ordspråk, men jag blir så jävla sur över hur folk kan skriva ibland. Om man nu inte är nöjd med en blogg, inte tycker om det personen läser inte fan behöver du va in på den bloggen då och bry dig!!??

Anledningen till denna irritation är för att jag nyss har vart in och läst Patricia Wetterholms blogg. Ung tjej, verkar tycka om och sjunga. Då har hon lagt upp en låt hon sjunger inne på toaletten. Och folk fulkomligen KRÄKS skit över henne hur dålig hon är sov. Men snälla?? Kan man visa någon hänsyn eller? Respekt? Jag tycker det var skitcoolt gjort av henna att våga blotta sig och lägga upp den låten. Men måste man kommentera SÅ elakt om man inte gillar hennes sångröst??

Likaså är det på Mirkas blogg. Där sitter folk och talar om hur omogen hon är osv. Men stick då! Tycker ni inte om skrivandet så låt bli att läsa det! Jag tycker Mirka är skitcool och beundrar henne att hon vågar skriva om det ena med det andra. Men visst, jag kan förstå att vissa människor inte kan ta detta och måste då käfta tillbaka.

BLÄ! Blir så förbannad! Sköt erat och slipp läs då om ni inte tycker om det!

Kommentarer
Postat av: Carola

Håller med. Det kan ju vara folk som dag efter dag klagar på någon. Varför ens läsa då? Är det konstruktiv kritik kan det ju vara bra men ofta är det bara "hack". Om jag inte gillar det nån lagt upp så säger jag väl inget eller på ett "snällt" sätt om jag nu måste. Tex: bra pris/bra köp på nya skorna men inte riktigt min smak. Skulle alldrig falla mig in att skriva: Skitful!

2010-09-24 @ 12:14:23
Postat av: Jessica

Eller hur! Nej jag skulle aldrig heller säga "Gud vilka fula skor du kommer se förjävlig ut" . Absolut man kan ju säga att det inte är i ens egen smak men det kan ju faktiskt passa den som köpt dom! Alla behöver ju faktiskt inte tycka lika..

Nej alltså jag förstår inte hur dom kan spy ut sådant. Troligtvis så är det unga tjejer, kompisar du vet som är avudsjuk och måste försöka trycka ner denna person så dom själva kommer uppåt. Tragiskt. Tack och lov att man har gått förbi den åldern nu!!

2010-09-24 @ 13:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0