Matte blev aningen arg...

Usch! Igår var Lars och jag i tvättstugan i ca en kvart. MAX! Vad har då hänt när vi kommer in! JO, hundjävla*** har ätit upp hela biabädden!!! Den är sliten i småbitar!!

Jädrans va arg ja blev! Står dom där och flåsar lite och bara ler.
-Oj, det här va kul matte!

Shit! Nu var det tack och lov ingen riktig biabädd av det märket,
så den var inte svindyr. Men i alla fall. Tack och lov hade
vi Agria-överdraget nere i tvättstugan. Tro det eller ej
men det var dyrare än bädden! Troligen därför dom bet
sönder den, luktade lite annorlunda och roligt..
GRRRRRRR....!


Kommentarer
Postat av: carola

Fy vad jobbigt. Sajko har tuggat hål på dörrmattan en gång och en annan gång tuggade han sönder min Silk-épil i miljoner småbitar, tur han inte gjorde illa sig då... Grytlappar har oxå tuggat sönder. Hopplös! Han är ensam för sällan tror jag...

2010-09-27 @ 13:40:15
Postat av: Jessica

Aj aj aj.. Ja tack och lov då att han inte gjorde sig illa! Haha, jodet gäller ju att alla bitar faller på plats när dom är ensamma. Typ att man rastat dom tillräckligt osv. Det gör stor skillnad. Haha, dom tycks bita lite mer om man inte rastat dom ordentligt. Dörrmattan har dom här två också bitit sönder en gång. Sån här flätad typ så alla remsor isärdragna vet du.. usch! haha.

Men tack och lov har dom inte bitit sönder något speciellt, eller speciellt dyrt ännu. Förutom bädden då såklart.. men men. Sådan man tyvärr får stå ut med tror jag som hundägare..

2010-09-28 @ 08:51:53
Postat av: Carola

Sajko biter i ren trots tror vi, spelar ingen roll hur trött han är när vi åker eller om vi bara är borta en kort stund... Men men, han brukar få tuggben nu men de är alltid orörda.

2010-09-28 @ 14:24:50
Postat av: Jessica

Jaha.. aj då. Då kanske han inte gillar tuggbenen då?

Ett trick jag tog till till hans syster Sissel när jag hade henne och har fortsatt nu med de andra två hundarna är att jag lägger ner dom på sin plats som dom har, alltid samma, innan jag går ut genom dörren. Säger åt dom att stanna där, sen lägger jag ut olika kex lite här och där inne. Sen när jag kliver ut säger jag varsågod och "kommer snart". Alltid samma procedur. Fungerar fint :) Brukar dock inte ha dom ihop när vi är borta, då delar vi av lägenheten. för säkerhets skull. Tror dom triggar igång varandra med att slita isär saker osv..

Testa det kanske? Har tipsat fler hundägare om det och det verkar fungera. Sägs ju att det bara är första tiden ensam som kan vara besvärligt för dom..

2010-09-28 @ 14:32:21
Postat av: Carola

Vi sätter grind för trappan och stänger till datarummet för säkerhets skull. Han gillar ben, men han gömmer dom om dom är hela, måste "förstöra" dom lite först ;-)

2010-09-28 @ 17:09:06
Postat av: Jessica

Okej. Haha.. ja det där med gömma. Minns jag inte galet så är hans syster så med. Hon kunde gömma kexen under kuddarna i soffan.. haha.

Jo oftast vill ju en del hundar ha dom lite "uppblötta" typ. Har hört att man kan skölja ena ändan med varmt vatten.. vet inte om det fungerar men..

2010-09-28 @ 17:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0