Återigen graviditet... vilken disskussion.

Oj det blev lite ramaskri efter mitt inlägg om barn och graviditet.. Haha. Jag väntade mig inte direkt någon förklaring av någon! Jag ville egentligen inte ha någon försvaring eller förklaring. Det var för mig bara en generell frågeställning. För jag har sett så många andra som inte har det du har M.

Som sagt, ingen anklagelse. men det tror jag vi förstår nu sinsimellan, men vill bara återigen påpeka det för alla läsare.

Men visst, vissa människor dom verkar ju vara "mer skapta" för att ha barn. För dom så är barn ett "kall" så att säga. Dom har inga problem alls med barn utan dom löser det som det kommer. Och naturligtvis har inte alla här i världen valt samma väg här i livet det kanske man ska påpeka också.
Ja menar för vissa så är inte en vidareutbildning efter gymnasiet något viktigt om du/ni förstår vad jag menar. Så för att ni ska förstå min bild i det hela så måste nog detta också vara en punkt i det hela. Ja menar jag pluggar på universitetet och har ett mål att bli ekonom. Jag skulle för allt i välden inte kasta bort den chans jag fått att slutföra detta. För mig är DET viktigt. Att slutföra mitt mål och tjäna lite mer pengar då troligtvis än dom som inte vidareutbildat mig (men dock med CSN-lån).
Men sedan har jag två hundar som är tänkt ska ligga på en hög nivå. Det tar oerhört mycket tid av mig och min familj och nära. Det läggs mycket tid på träning och i framtiden tävling. Just nu tränar vi för ett prov som endast existerar ett fåtal gånger om året (på hemmplan alltså).
Skulle detta fungera för mig då att skaffa barn?? NEJ! GUD NEJ! har funderat på det här med barn de senaste dagarna. Visst jag skulle jättegärna villja känna känslan av att bli "gravidfet", känna hur det är att ha en alldeles egen bebis i famnen. Kan verkligen tänka mig att det är en väldigt speciell känsla. Skulle vara helt underbart att sedan gå hemma om dagarna och inte ha några direkt "måsten" som jag har i dagsläget. Allt ifrån plugget, viktiga datum på inlämningsuppgifter (annars blir jag avregistrerad från kursen), hundarnas träning och motion, allt som ska skötas hemma då jag har för tillfället en man som jobbar mellan 12-21 i Uppsala, allt sociala, sedan ska jag mitt i denna smet må bra i mig själv med.
Gud skulle jag få ett barn i denna röra... SHIT! Ja skulle dö! Allt skulle få läggas på hyllan och jag skulle troligtvis inte komma tillbaka på samma nivå igen.. Det är den stora sanningen.

Så, jag behöver inga fler förklaringar. Har bara sett såå många som skaffar barn och jag tänker bara "Men herregud, hur ska hon klara av detta?? Hon är väl ingen barn-person??, Ingen far till barnen? OJ!" osv. Men ni förstår. Så ja, gör mig skulle det vara en farlig fälla.


Oj oj.. nu har jag spytt ur mig igen.. :P Men detta är mina tankar kring graviditet...
Tjinixen!

Kommentarer
Postat av: Matilda

hehe, sorry var inte mening att det skulle bli så mkt. Men som jag sa det är rätt intressant och det hänger ju på att vi är så olika alla människor. jag är lite knäpp på det här med människor och beteende. Finns ju anlednign till att det antagligen blir nån inrikting inom beteendevetenskap hösten -11 ;)

2010-09-09 @ 17:46:25
URL: http://bellibell.blogg.se/
Postat av: Anna

Jodu, blogg har jag haft ett tag - dock med lösenord.

Facebook - vad är det? ;)

2010-09-09 @ 22:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0