Trädkramare och Lydnadstävling... (träningstävling)

Igår var det tisdag. Hände mycket.

Till att börja med så jobbade jag på firman. Pappa och jag stötte då på den jävla idioten som anmält oss till Länsstyrelsen. HELT FUCKED UP! En så kallad "trädkramare" som pappa sa. Han ansåg att det var fel att ha hundar i bur. Dom skulle inte sitta i varken rastgård eller bur över huvud taget enligt honom.. Helt störd var han. Han fattade liksom inte. Att han då tycker att reglerna är så fel så borde han klaga på reglerna och inte på oss privatpersoner som faktiskt följer reglerna. Men det här var ju första gången han insåg att hundar sitter i bur så här. Enligt honom då så sitter alla dessa 6(!) hundar i bilen HELA dagen. Och går bara en kort rastning på 200 meter om dagen. Vad gör han om dagarna? Står med kikare och kollar oss eller??

Vad vet han om vad vi gör med våra hundar?? Om vi har gått 1 mils prommenad på morgonen eller är ute och cyklar med hunden 3 timmar på kvällen?? Nu var väl det att ta in men ni förstår vart jag vill komma kanske??

Vi frågade honom om han någon gång hade vart på en kennel?? Hm, nja nej det hade han ju inte. Nej men åk då till en kennel eller en hundtävling/utställning så får han se att det är inte bara våra stackars hundar som sitter i bur. Herregud!! Enligt honom så hade kvinnan på Länsstyrelsen sagt att hundarna såklart inte ska sitta i bur.. Hmm..? Väldigt konstigt. Till oss sa hon 4 timmar om jag inte minns fel.

Fy fan! Skulle inte förvåna mig om det kommer in fler anmälningar. Att han anmäler tills han får som han vill. Hoppas inte. Vill inte ha någon övervakare som kollar upp om man sköter sina hundar rätt.

Men men.. nu åter till något roligt.
Var på sista kurstillfället hos Veronica igår. Vi hade en liten träningstävling. Lydnadsprogram 1. Med bedömning och betyg osv. Det var kanonroligt. Jag är jättenöjd. Det var lite ofokus på vissa delar men vi fick ett 1:a pris :) Jätteroligt! Tack för det!

Idag ska jag sätta igång ORDENTLIGT och plugga. Försöka komma ikapp i alla fall.
Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0