Äntligen helg och snälla människor!

Vilket underbart väder ute :) Man blir så glad!

Har just vart ute på en underbar promenad med vovven. Han skötte sig sååå fint! Min älskade bebis :)
45 minuters promenad i detta underbara väder. Perfekta hundmöte. Underbart!
(För dom som inte vet det så har jag haft ruggiga problem att möta andra hundar ute på promenader.)

Träffade även på lite speciella människor. Yanoz är ju lite så att han har taggarna utåt. Gärna långt innan, inte ta några risker, det kan ju vara värsta gangstern som jag måste försvara matte för!! Shit... coola ner dig liksom. Men även detta har gått kanon idag!
På vägen hem mötte vi en speciell man. Han har någon sjukdom eller liknande så han har alltid en ryggsäck med slangar till nästan om jag inte minns fel. Går ju lite segt och så så Yanoz tyckte väl att han var lite märklig. Men han sa redan på långt håll "Det är ingen fara". Nähä tänkte jag, vad menar han nu..? Men han sa det att det var helt okej om han kom fram och nosa och hälsa. Oj! Inte vad jag är van vid i alla fall!

Någonstans här försvann resten av texten för att jag var så dum att jag tryckte på snabbknappen till facebook.. grr.. så detta vart sparat som utkast. Ska försöka fortsätta berättelsen OK i alla fall.

Så Yanoz var i alla fall fram och nosade av honom och kollade läget. Gissa om matte va aningen nervös! Det var ju bra för miljöträningen sa han själv. Vad jag fattade det som så hade han haft hund/hundar själv så han var van.
Yanoz den busen nosade ju upp att han tydligen hade hundgodis i fickan. Hm.. men den kräsne skurken tog inte emot den. Nej usch vilken äcklig. Haha..
Så vi tackade så mycket för det. Han var nog lika glad som vi två var. Väldigt snällt.

Dagens goda gärning för denna mann! Snälla människor här i världen är vi inte vana vid!
Vill ni läsa om en god gärning så gå gärna in på Johanna Toftbys blogg och läs en rätt gripande berättelse som får en att tappa hakan. Tror inte många, knappt någon alls skulle reagerat på detta vis.

Lunch nu sedan pluggande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0